Mengira trafik berjenama ialah

Trafik berjenama ialah trafik ke tapak daripada enjin carian yang mengandungi nama syarikat. Permintaan sedemikian juga dipanggil alu-aluan. Jumlah trafik ini mencerminkan pengiktirafan jenama anda, dan pertumbuhannya – keberkesanan aktiviti pemasaran.

Terdapat bahan yang mencukupi di Internet tentang faedah trafik berjenama dan cara untuk menariknya. Dalam artikel itu, saya tidak akan menduplikasi maklumat, tetapi akan memberikan beberapa kelebihan utama trafik sedemikian untuk akhirnya meyakinkan anda tentang keunikannya.

Memandangkan perhatian diberikan kepada trafik jenama dan kaedah untuk menariknya, adalah jelas bahawa adalah perlu untuk memantau dan menganalisis dinamiknya. Dan inilah sebabnya. Apabila meramalkan trafik umum, pakar SEO perlu mengambil kira peratusan trafik berjenama, kerana ia tidak boleh dipengaruhi secara langsung sebagai sebahagian daripada pengoptimuman tapak web .

1 halaman — Analisis trafik jenama Mengira trafik berjenama ialah

Laporan “menarik” data Senarai E-mel Industri daripada panel untuk juruweb Konsol Carian yang disambungkan ke tapak komputer, memaparkan penunjuk utama (tera dan klik *) dan dinamiknya dari semasa ke semasa mengikut jenis peranti.

  • tera ialah bilangan kali pautan ke halaman tapak anda muncul dalam hasil carian;
  • klik ialah bilangan pautan ke tapak anda dalam hasil Carian Google.

* tidak termasuk klik pada iklan carian Google Ads.

Bersama-sama dengan ini, papan pemuka mempunyai jadual dengan senarai permintaan dan parameter setiap daripada mereka. Selain tera dan klik, purata kedudukan dan CTR juga dipaparkan di sini:

  • kedudukan purata ialah kedudukan purata pautan ke tapak anda antara pautan lain untuk bilangan pertanyaan tertentu. Sebagai contoh, jika URL tapak anda disenaraikan di kedudukan ketiga untuk satu pertanyaan dan di kedudukan ketujuh untuk pertanyaan lain, kedudukan purata ialah 5 ((3 + 7) / 2);
  • CTR — Penunjuk KEP — diukur sebagai peratusan dan dikira mengikut formula: (bilangan klik / bilangan tera) * 100.

Laporan itu tidak menentukan trafik jenama secara bebas, ia memaparkannya berdasarkan “struktur jenama” yang mesti dimasukkan ke dalam penapis khas pada halaman.

Bagaimana untuk menggunakan data papan pemuka?

Senarai E-mel Industri

Langkah 1. Untuk menjalankan data anda dalam laporan, mula-mula anda perlu membuat salinan papan pemuka untuk diri sendiri.Dalam medan input, masukkan semua variasi nama jenama anda sebagai ungkapan biasa menggunakan aksara.

Adalah penting untuk tidak lupa menukar jenis penapis kepada ungkapan biasa dan nyatakan senarai semua kemungkinan ejaan jenama, dengan mengambil kira kemungkinan ralat susun atur ejaan dan papan kekunci.Jika halaman laporan ini menjawab soalan anda, anda boleh berhenti pada ketika ini dan menggunakan data yang diterima. Jika anda memerlukan kajian yang lebih mendalam, iaitu peratusan trafik berjenama, pergi ke halaman seterusnya.
Anda boleh menjejaki aktiviti luar Meenemen Van Uw Eigen A talian perniagaan dan perhatikan bahawa peningkatan atau penurunan jumlah trafik berlaku disebabkan oleh perubahan dalam jumlah trafik berjenama. Sebagai contoh, hujan pada hari Rabu, dan pada hari itu terdapat peningkatan trafik organik ke tapak web restoran pizza.Peratusan trafik jenama yang rendah secara umum atau penurunannya akan memberi dorongan kepada jabatan pemasaran untuk meningkatkan kesedaran jenama, kerana SEO tidak memenuhi tugas ini. Pada masa ini kami menjejaki trafik berjenama daripada Konsol Carian dengan mengira secara manual peratusan pertanyaan yang mengandungi sebutan jenama.

Bagaimana untuk mengumpul semua sebutan jenama anda?

Anda boleh menggunakan usa ceo Google Analitis atau Konsol Carian untuk menyusun senarai pertanyaan berjenama. Anda boleh melakukan ini:

menggunakan pensampelan spot variasi ejaan jenama dalam muat turun data laporan prestasi dalam Konsol Carian;
atau. Dalam laporan pertanyaan dalam Google Analitis. Jika penyepaduan dengan Konsol Carian didayakan.Laporan itu akan menunjukkan kepada anda dinamik visual pengecaman jenama merentas pelbagai jenis peranti.

Akan membolehkan anda dengan cepat dan mudah. Mengira nisbah peratusan trafik berjenama kepada yang lain.Adakah ia membantu untuk menganalisis keberkesanan aktiviti yang bertujuan untuk mempromosikan jenama, serta kerja pakar SEO.Data papan pemuka akan membantu untuk mengetahui sebab perubahan dalam dinamik trafik, untuk membuat keputusan mengenai penggunaan kaedah promosi tertentu.Analisis dan tingkatkan trafik “berjenama” anda, kerana pelanggan yang datang untuk permintaan berjenama ialah 100% pelanggan anda.

Penganalisis web dengan pendidikan ekonomi dan semangat kreatif. Pakar Google Analitis dan Google Tag Manager yang diperakui. Maya menyelesaikan kes yang menarik dan kompleks menggunakan bahasa R dan JavaScript.  daripada yang mereka bayangkan. “Jika anda benar-benar mahu, anda boleh terbang ke angkasa lepas,” adalah moto hidup saya. Yang berjaya saya gunakan di tempat kerja. Apa perasaan anda, Elon Musk.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *